Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Nasze przedszkole
pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące.
Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki
w warunkach bezpiecznych, przyjaznych
i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.

 

Podstawowym celem wychowania w naszym przedszkolu jest:

  1. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  2. budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
  3. kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
  4. rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
  5. stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  6. troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  7. budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
  8. wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
  9. kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
  10. zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”.*

Zapewniamy wysoką jakość pracy wychowawczo – dydaktycznej:

  1. Posiadamy przedszkolny system zapewniania jakości.
  2. Programy pracy wychowawczo-dydaktycznej dostosowane są do potrzeb, oczekiwań i możliwości rozwojowych wychowanków.
  3. Stanowimy profesjonalną kadrę pedagogiczną.
  4. Wspieramy rodziców w działaniach wychowawczych.
  5. Zapewniamy pomoc specjalistów z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
  6. Gwarantujemy bogatą bazę dydaktyczna i materialną.
  7. Organizacja pracy przedszkola sprzyja prawidłowemu psychofizycznemu rozwojowi wychowanków.
  8. Stosujemy różnorodne formy i metody pracy.
  9. Jesteśmy otwarci na innowacje i pozytywne zmiany.
  10. Integrujemy się ze środowiskiem lokalnym i dalszym.

Pragniemy by nasze kompetencje, przyjęty system wartości i zaangażowanie pracowników przedszkola przyczyniły się do optymalnego rozwoju dziecka i pozwoliły mu z radością przeżyć niepowtarzalny okres dzieciństwa.

 

* ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r.)