Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

TEATR EMOCJI

 52363029 2127208264012299 2156641454577942528 nW ramach projektu „Teatr emocji” dzieci z grupy „Zajączki” mogły obejrzeć teatrzyk kukiełkowy, pt. „Czerwony Kapturek inaczej” w wykonaniu nauczycieli. Rozpoczynając przygodę z teatrem, pragniemy pobudzać aktywność u dzieci poprzez zabawę w teatr, rozwijać nowe doświadczenia i zainteresowania. W świecie, którym dziecko zbyt wiele czasu spędza przed telewizorem czy komputerem, nauczyciel musi wykazać się pomysłowością i atrakcyjnością realizowanych zajęć, aby zaciekawić dzieci książką, teatrem czy kinem. Z małych form teatralnych dzieci czerpią najwięcej i dzięki nim wychowujemy przyszłego odbiorcę sztuki teatralnej i przyszłego widza teatru oraz kina. Zauważyłyśmy, że dzieci chętnie biorą udział w zajęciach. Zabawy w teatr z kukiełkami czy lalkami sprawiają im wiele radości i przyjemności. Chcemy w naszych dzieciach rozwijać talenty aktorskie. Realizację projektu rozpoczniemy od przeprowadzenia cyklu zajęć, mających na celu poszerzenie wiadomości na temat teatru i kina. Prowadzone będą różnorodne formy aktywności twórczej dziecka: drama, pantomima, pedagogika zabawy, wycieczki do kina, teatru itp. Podsumowaniem będzie quiz wiedzy o teatrze w grupach młodszych i starszych (czerwiec 2019 r.). Dzięki współpracy z panią Małgorzatą Hejman, nauczycielką Szkoły Podstawowej w Osięcinach i jej uczniom, mamy wspaniałe kolorowe pacynki, które wykorzystujemy i będziemy wykorzystywać do naszych przedstawień teatralnych. Wymyślone stworki, puchate zwierzątka, postacie z bajek lub całkiem podobne do ludzi bywają rozzłoszczone albo zadowolone, smutne lub szczęśliwe, zawstydzone i nieśmiałe albo odwrotnie! Zupełnie tak jak dzieci. Połączenie pracy z pacynką oraz metod bajkoterapii jest doskonałym uzupełnieniem zabaw z dziećmi. Pacynka, lalka mówiąca ludzkim głosem, zwracająca się do dziecka, wykonująca przy tym ruchy, angażuje dziecko do myślenia. Dla przedszkolaka jest to coś zupełnie nowego, nieznanego, przyciągającego uwagę. Dziecko zaczyna towarzyszyć pacynce w jej przygodach, często podobnych do swoich, przeżywa z nią dole i niedole, utożsamia się z bohaterem opowieści.

>>> Galeria zdjęć <<<

Edyta Banasiak

Anna Szada-Borzyszkowska